-
Ughhh, det har nästan bara öst in med ångest idag. Jag vet inte ens varför? Antagligen pågrund av stressen inför framtiden och skolan. Är så extremt jävla trött på att jag sätter sådan enorm press på mig själv hela tiden, som om jag vore någon trollkarl och tror att jag kan fixa allt. Men jag är så långt ifrån perfekt som man kan komma även om kan tro det genom att bara kolla på min fasad. Vissa dagar är verkligen allting på topp, humöret, självförtroendet och självkänslan och andra dagar är det helt åt helvete. Man fattar nästan inte varför man existerar och man känner sig nästan helt värdelös.
Idag är en sådan dag, iallafall en sådan kväll då man bara ligger och grubblar på varenda liten grej som har gått snett och 
önskat man gjort saker som skulle gjort eller ogöra vissa saker som man ångrat. 

Jag vet att alla har dåliga dagar ibland och det stämmer verkligen. Vi måste seriöst blir bättre på att vara ärliga mot oss själva och på att prata om den mentala hälsan. För hur ofta händer det inte att man nästan någon frågat hur man mår och mam svarar jo, det är jättebra när man egentligen mår som skit inuti bara för att slippa diskussionerna. Jag vill att DU som läser detta ska sluta ljuga för dig själv och andra om hur du faktiskt mår, du kommer må så jävla mycket bättre. Även om det kan kännas läskigt och kanske konstigt att öppna upp sig och prata med andra så är det värt det.
Kram.

Kommentera

Publiceras ej