Igår var jag på Rihannas konsert i Stockholm på Tele2 arena tillsammans med Jennifer. Och det var så jävla fett!!! Bästa konserten jag varit på, lätt. Kändes så himla overkligt att få se hennes största idol och inspiration live och herregud vad jag fan-girlade, dansade och skrek. Riktigt, riktigt kul hade jag och stämningen i arenan var på topp.

DJ Mustard bjöd på härligt set innan Big Sean kom upp på scen och leverade med sitt grymma rap-flow. Efter några låtar kom Jhené Akio (!!) upp på scen och de körde någon låt. Twenty88 heter ju deras duo/band och de var också asfeta.

But now... Let's talk about the Queen! HON ÄR DEN ÖDMJUKASTE DIVAN PÅ SCEN. Jag älskade hennes attityd och man märkte hur glad och självsäker hon var och hur duktigt hon är på att göra det hon älskar. Liksom hennes kärlek till att var på scen, sjunga och dansa för så uppenbar. Även hennes kärlek och engagemang för publiken och speciellt fansen var märkbar, hon tog två av hennes fans (navys) backstage efter konserten (ja, jag är jätteavundsjuk). Och Rihannas röst är till och med bättre live och hon är en riktig vokalist, folk som säger att hon inte kan sjunga måste uppenbarligen vara döva.

Jag önskade bara att konserten var längre och att sjöng flera av hennes fantastiska hits fast det vad grymt ändå. Alla låtar var bra igår men de bästa enligt mig var "FourFiveSeconds", "Love on the brain", "Stay" och "Kiss it better". "We Found love/How deep is your love"-mixen var också bra för jag älskade dansen som var väldigt vougeinspirad. Jag är så stolt över att vara ett fan av henne och framför allt så stolt över henne för att hon är så äkta och mänsklig och för att hon har kommit så långt i sin framgångsrika karriär. Det är en kväll som jag sent kommer glömma. ❤️
Jag tog inte så många bilder under kvällen och de bilder jag tog blev synd nog inte så speciellt bra så om det är någon som istället se två filmklipp från konserten så kan ni kolla på min insta @johannaxpettersson.

Kommentera

Publiceras ej