Torsdag: Första dagen i skolan, jag var väldigt spänd men också lite nervös. Men som tur var så går Molly på skolan bredvid min skola så vi kunde hålla sällskap tills vi började. Jag skulle vilja säga att första dagen var ganska överväldigande för det var så mycket nytt folk och ny information att hålla koll på, det märktes att min hjärna fortfarande är inne på "vacation mode".

Fredag: Jag fick en ännu bättre uppfattning om skolan och jag gillar redan min lilla klass på elva (?) personer, en del lärare och såklart själva skolan som är ganska liten. Det var också tur att jag kände en tjej på skolan sedan innan, Alma som går i tvåan så att jag redan hade en kompis där. På eftermiddag blev det nollning och vi ettor delades in i olika grupper som leddes av treorna och jag hade så jäkla kul!! I vita tröjor gick vi sjungades runt på stan där vi blev tvungna att göra olika uppdrag som att dansa på befallning, krama soptunnor, hälsa på främlingar måla och pyssla på varandras tröjor och om vi inte gjorde treornas order blev vi sprutade i ansiktet med vattenpistol. Jag har fortfarande kvar låten i huvudet som vi sjöng på och den gick såhär "Vi är nollorna på fmg, fmg, fmg (Film och Musikgymnasiet)...", haha.
Sedan på kvällen var det insparkfest där jag lärde känna en massa nytt (trevligt?) folk från skolan, fast mest treor och tvåor faktiskt och typ bara en etta men i vilket fall så var det väldigt rolig och najs kväll.

Lördag (igår): Jag var sjukt trött då jag hade ganska svårt att somna och jag vaknade självklart upp och var förkyld och hade ont i halsen, så jäkla typiskt när man ska sjunga på måndag. Men något som gjorde mig på bättre humör var att jag fick hem min fina almanacka på post som hade beställt på personligalmacka.se. Senare på eftermiddagen cyklade jag till farmor som fyllde år och hon bjöd på mat och jättegod tårta. På kvällen satt jag spelade gitarr och dumt nog sjöng också när egentligen borde vilat rösten. Innan jag somnade började jag kolla om första säsongen av Skins som fortfarande förblir en av mina favoritserier.


Söndag (idag): Jag vaknar upp och har ännu mer ont i halsen och jag kliver ut ur sängen för att koka te men det hjälper inte så mycket. Går ut och städar kaninburen och ger kaninerna mat. Nu i skrivande stund sitter jag och lyssnar på någon klyschig poplåt i min säng där min katt Tiger fridfullt ligger och sover.

 

1 kommentarer

Anna

22 Aug 2016 21:47

Hej, igår kikade jag in på din youtube kanal och måste verkligen berömma dig för hur duktig du är på att sjunga! Jag har själv en kanal så tänkte ge dig ett bra tips på vad som har hjälpt mig få lite mer prenumeranter, att ha en speciell uppladdningstid tex. varje fredag eller kanske varannan. Hoppas jag ser dig på youtube snart, kram!

Svar: Hej, tack så mycket vad jag glad jag blir! Vilket bra tips, ska verkligen försöka komma ihåg det. :) Kram
Johanna Sotida Pettersson

Kommentera

Publiceras ej